Gazete Kurumsal

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Eğitim
  4. »
  5. Türk-Japon İşbirliğiyle Tasarlanan ‘Doğa Dostu’ Kütüphane Projesi Uluslararası Ödül Kazandı

Türk-Japon İşbirliğiyle Tasarlanan ‘Doğa Dostu’ Kütüphane Projesi Uluslararası Ödül Kazandı

Gazete Kurumsal Gazete Kurumsal -
13 0
doğa dostu kütüphane - Türk-Japon İşbirliğiyle Tasarlanan 'Doğa Dostu' Kütüphane Projesi Uluslararası Ödül Kazandı

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden Çığır Açan Başarı: Türk-Japon Ortak Projesi ‘En İyi Makale’ Ödülü’ne Layık Görüldü

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ev sahipliğinde Türk ve Japon öğrencilerin ortaklaşa yürüttüğü, Alsancak’taki İzmir Resim Heykel Müzesi binasını doğa dostu kütüphane konseptiyle yeniden tasarlayan proje, uluslararası alanda büyük bir başarıya imza attı. Proje kapsamında hazırlanan ve çalışmaları detaylandıran ‘Doğayla Yeniden Bağlantı Kurmak: İzmir-Türkiye’de Biyofilik İç Mekan Tasarım Stratejileri’ başlıklı makale, Antalya’da düzenlenen Çağdaş Eğitim Sorunları Küresel Konferansı’nda ‘en iyi makale’ ödülüne layık görüldü.

İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Japonya’nın saygın Chiba Üniversitesi’nden toplam 32 öğrencinin iki ay süren yoğun çalışması sonucunda ortaya çıkan proje, İzmir Kültür Sanat Fabrikası bünyesindeki Resim Heykel Müzesi’nin yeniden işlevselleştirilmesine odaklandı. Bu yenilikçi yaklaşım, hem öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirmeyi hem de mevcut yapıları sürdürülebilir çözümlerle geleceğe taşımayı amaçladı.

Sürdürülebilirlik ve Estetik Bir Arada: Palmiye ve Begonvilin İlham Verdiği Tasarımlar

Beşer kişilik gruplar halinde çalışan Türk ve Japon genç yetenekler, projelerinde sürdürülebilirlik ilkesini merkeze aldı. Tasarımlarında palmiye ağacı ve begonvil çiçeği gibi doğadan ilham alan motifleri kullanarak, mekanlara bol ışık ve estetik bir dokunuş kattılar. Bu yenilikçi ve çevreci yaklaşımlar, Çağdaş Eğitim Sorunları Küresel Konferansı’nda sergilenerek katılımcılardan tam not aldı. Proje Koordinatörü Prof. Dr. Deniz Hasırcı öncülüğünde; Dr. Öğretim Üyesi İdil Bakır Küçükkaya, Araştırma Görevlileri Yasemin Albayrak Kutlay ve Elif Gündoğdu’nun da katkılarıyla hazırlanan makale, proje çıktılarının kapsamlı bir analizini sundu ve konferans jürisi tarafından büyük övgü topladı.

Prof. Dr. Deniz Hasırcı, projenin detaylarını paylaşırken, Türk ve Japon öğrencilerin ortak vizyonunu vurguladı. Chiba Üniversitesi Mimarlık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Kaname Yanagisawa’nın da katılımıyla gerçekleşen çalışmada, biyofilik tasarım prensiplerinin önemi öne çıkarıldı. Hasırcı, özellikle iç mekanların sürekli değişim halinde olduğunu belirterek, öğrencilerin doğru ve doğa dostu kütüphane tasarımları yapmaları, çevreci malzemeler kullanmaları yönündeki hedeflerini dile getirdi. Japonya’nın doğa ile uyumlu tasarım anlayışının da bu vizyonla örtüştüğünü belirtti.

Eğitim Stratejileri ve Ekolojik Etki Vurgusu

Prof. Dr. Hasırcı, konferansta sundukları makalenin amacını şöyle açıkladı: “Sunduğumuz makalede, yaptığımız projenin çıktılarının yanı sıra, doğa dostu tasarım eğitiminde izlememiz gereken yolları ve gelecekte profesyonel hayata atılacak öğrencilerimizi doğru tasarım kararları almaya yönlendirecek eğitim stratejilerimizi detaylandırdık. Bir iç mimari projesinde alınan kararların ekolojik ve sosyo-kültürel çevre üzerindeki derin etkilerini vurguladık. Bu yaklaşımın, günlük hayatımızdaki diğer kararlarımıza da yansıması gerektiği mesajını verdik.” Bu kapsamlı sunum ve proje, alanında uzman jüri üyeleri tarafından takdir görerek birincilikle ödüllendirildi. Hasırcı, üniversiteye bu gururu yaşatmaktan duyduğu mutluluğu dile getirirken, projenin üniversitenin çevreci ve sürdürülebilirlik misyonlarıyla örtüşmesinin ödülü daha da anlamlı kıldığını ifade etti.

Kategori: EĞİTİM

Şehir: İZMİR

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir