İzmir’de yaşanan akıl almaz olay, son teknolojiyle donatılmış milyonluk bir elektrikli otomobilin kaderini bir yıldırım düşmesiyle tamamen değiştirdi. Ankara yakınlarında meydana gelen olayda, yol kenarındaki bir trafoya isabet eden yıldırımın ardından aracın kullanılamaz hale gelmesi, otomotiv devi markaya karşı hukuki bir mücadelenin fitilini ateşledi.
Teknoloji Harikası Araç ‘Milyonluk Hurdaya’ Döndü
Olay, geçtiğimiz mayıs ayında Ankara’nın girişinde, yoğun yağış altında ilerleyen yüksek ziraat mühendisi Ersel Şengel ve meslektaşı Dr. Hüseyin Akdemir’in başına geldi. 2024 model Peugeot 3008 elektrikli otomobil ile Nevşehir’deki bir sempozyuma gitmekte olan ikili, yol kenarındaki trafoya yıldırım düşmesiyle büyük bir şok yaşadı. Yıldırımın aracın sistemine etki etmesiyle araç bir anda kilitlendi ve bir daha çalışmadı. Olayın ardından aracın lastiklerinin patladığını düşünen Şengel, güvenli bir alana çekebildiği aracı servise taşıttı.
Servis Çaresiz Kaldı, Milyonluk Masraf Çıkardı
Yetkili servise götürülen araçta Şengel’i ikinci bir şok bekliyordu. İddialara göre, servis çalışanları aracın arızasını tespit edemedi. Üstelik, arızanın giderilmesi için yurt dışından getirtilecek yedek parçaların maliyetinin, aracın kendi fiyatına yaklaştığı belirtildi. Tüm bu masrafa rağmen, aracın tamir edileceğine dair kesin bir garanti verilmemesi üzerine Şengel, hukuki yollara başvurma kararı aldı.
Ersel Şengel, yaşadığı süreci şöyle anlattı: “Yağmurlu ve gök gürültülü bir havaydı. Yan tarafta bulunan trafoya yıldırım düştü. Ya oradan seken ya da bilemiyorum, bir saniyenin bile altında bir anda bizim aracımıza da isabet etti. Araç birden kendini kilitledi. Yol yardım çağırdık ve aracı servise götürdük. Arızayı tespit edemediler. Parçaların bozuk olup olmadığına dair kendilerinin de bir fikri yoktu. Halbuki yurt dışından bu araçları getiriyorlarsa, yedek parçaları bulundurmak, teknik personeli ve servis ekiplerini bu konuda yetiştirmekle mükellefler.”
Hukuki Mücadele Başladı: ‘Garantide Olmalıydı’
Şengel, aracın üretici firma garantisi altında olduğunu belirterek, bu tür bir arızanın tespitinin ve yedek parça bulundurmanın firmanın sorumluluğunda olduğunu vurguladı. Sadece 2.5-3 ay kullandığı ve hala taksitlerini ödediği aracın serviste atıl durduğunu belirten Şengel, yaşadığı mağduriyetin giderilmesi için dava açtığını söyledi.
O Anı Anlatan Arkadaşı: ‘Öleceğimizi Sandık’
Olay anında aracı kullanan Dr. Hüseyin Akdemir ise yaşadıkları korku dolu anları şu sözlerle aktardı: “Kenara çekip durmayı düşünüyorduk. Hemen yol kenarındaki bir trafoda şimşek çaktı. Gök gürültüsüyle birlikte yıldırımın düştüğünü gözlerimle gördüm. O düşen yıldırım bizim aracın etrafında döndü. Ersel’e ’yıldırım düştü’ diye bağırdım. Yıldırımın elektrik akımı geçince sanki arabanın tekerlekleri patladı zannettim. O an ’öleceğiz’ diye düşündüm.” Akdemir, refleksle aracı kenara çekmeyi başardığını ve aracın durup stop ettiğini belirtti.
Araçtan indikten sonra yapılan incelemelerde, lastiklerin sağlam olduğu ancak bagaj kısmında yanık izleri olduğu gözlemlendi. Dr. Akdemir, elektrik mühendisleri ve otomotivcilerle yaptığı görüşmelerde, aracın Faraday kafesinin kendilerini koruyamadığını ve anında araçtan inmeleri durumunda ciddi tehlike yaşanabileceğini öğrendiklerini ifade etti. Akdemir, aracın eğitim amaçlı incelenmesi gerektiğini ve markanın bu tür bir olaya karşı daha hazırlıklı olması gerektiğini savundu.
Bu olay, elektrikli otomobil teknolojilerinin güvenliği ve üretici firmaların olası risklere karşı sorumlulukları konusunda önemli soruları gündeme getiriyor. gazetekurumsal.com.tr olarak, gelişmeleri yakından takip etmeye devam edeceğiz.
